Som ni ser så är dessa kanske inte de tidningar eller reklamblad man finner hemma hos medelsvensken. Dessa marknadsför nämligen nästan uteslutande olika former av knivar och svärd. Med en viss overklighetskänsla öppnade vi dem.
Efter många skratt inser man dock det riktigt absurda i situationen. Va är det egentligen för sjuka människor som köper en kniv med följande slogan: "One shot, one kill...with a knife" eller "Big Daddy Stilletto"? Vad använder en normal människa ett praktiskt sexpack med kastknivar till? Är det i Sverige ens tillåtet att göra reklam för den här sortens produkter? Är det ens tillåtet att ha så dålig smak att man köper den mysiga fleecefilten med vargmotivet eller nyckelringen föreställande en handgranat? Vari ligger fascinationen för armborst, yxor, gladiatorhjälmar och nunchakus? (ja, ni vet sånna som den orangea turteln har, cowabunga!)
Ja...förmodligen är budskapet och jämförelsen i detta inlägg ganska uppenbart. Man kan skratta åt den här sortens fenomen men det är inte utan att man saknar den trygga känslan när man har den senaste Claes Ohlsson-katalogen framför sig...
Nä nu måste vi sluta. Om man beställer varor till ett visst värde från Budk får man rabatt på "the roman helmet". Inte ens vi kan motstå texten: "Complete your collection or be the star at your next Renaissance Festival!"
Tack och hej för den här gången...
Lätt att jag vill ha vargfilten i fleece! Fast hellre en bomberjacka med vargmotiv.
SvaraRaderaHa det musiclovers/ Fredrik